Електронна пошта є важливою частиною сучасного життя більшості людей. Однак далеко не всі знають, що безпека електронних листів залежить не тільки від складності та унікальності пароля до облікового запису. Для захисту електронної скриньки від сучасних загроз необхідно також забезпечити:

захист вмісту листів під час передачі;

перевірку змісту листів на наявність посилань на шкідливі сайти і спаму;

аутентифікацію і авторизацію для безпечного доступу до облікових записів;

цілісність і функціональність поштової програми

Захист вмісту листів як основа безпеки пошти

Листи можуть легко опинитися під контролем зловмисників. Тому існує кілька додаткових рівнів захисту вмісту і процесу відправки повідомлень. Одним з найпоширеніших видів є шифрування листів на транспортному рівні, який забезпечує безпеку повідомлення в процесі передачі через Інтернет. Даний метод схожий на вкладення листа в конверт, тобто можна побачити звідки і куди направляється повідомлення, проте його зміст можна побачити тільки після відкриття так званого «конверта».
Інший метод захисту пошти – повне шифрування даних. Сутність даного методу полягає в тому, що повідомлення шифрується у відправника, а розшифровується у одержувача, при цьому в процесі передачі воно має зашифрований вид.

Захист пошти від спаму

Досить часто через електронну скриньку поширюється спам і заражені повідомлення, які містять шкідливе програмне забезпечення. Тому для захисту пошти від більшої кількості небажаних і шкідливих електронних листів більшість поштових серверів мають «чорний» список відомих відправників спаму і фішингу. Також можна фільтрувати повідомлення на кшталт вкладення або дозволяти відправлення тільки від перевірених джерел. Багато організацій, щоб забезпечити захист пошти своїх користувачів, перевіряють повідомлення на наявність шкідливих програм і вірусів, перш ніж вони поширяться через мережу.

Безпека електронної пошти за допомогою авторизації і аутентифікації

Зловмисники часто використовують простий метод для поширення загроз через електронну пошту – маскування шкідливих листів під легітимні. Однак існують способи обмежити цю діяльність, хоч поки вони недостатньо поширені. Зокрема, ці методи допомагають перевіряти справжність вмісту повідомлення і контролювати користувачів та облікові записи, яким дозволено відправляти повідомлення з домену Вашої організації.
Використання аутентифікації і авторизації є важливою частиною управління поштовим сервером, як і швидке видалення акаунтів або, принаймні, зміна паролів облікових записів, які більше не використовуються. Наприклад, це відноситься до акаунтів, що раніше належали співробітникам, які більше не працюють в компанії.

Безпека облікового запису

Багатофакторна аутентифікація – це один з найефективніших рівнів захисту пошти і доступу до облікових записів. Ідентифікація особистості здійснюється за допомогою одноразового ключа, який відправляється в SMS-повідомленні. Багатофакторна аутентифікація забезпечує захист пошти і є важливою частиною процесу входу в електронний ящик або в мережу.

Захист програмного забезпечення

Також для посилення захисту електронної скриньки важливо регулярно оновлювати програмне забезпечення, зокрема, операційну систему, а також додаток або браузер, які Ви використовуєте для доступу до електронної пошти. Це допоможе усунути уразливості, які дозволяють зловмисникам отримати доступ до Ваших електронних листів. Тому фахівці ESET рекомендують налаштувати автоматичне оновлення в програмному забезпеченні, операційній системі або безпосередньо на сайті постачальника.
У зв’язку зі збільшенням кількості шкідливих повідомлень, фахівці компанії ESET рекомендують користувачам дотримуватися основних правил для захисту пошти і персональних даних, а також використовувати надійні рішення для безпеки поштових серверів:

ESET Mail Security для Microsoft Exchange Server
ESET Mail Security для IBM Domino
ESET Mail Security для Linux/FreeBSD
ESET Security для Kerio

Джерело ESET

З питань придбання рішень звертайтеся до наших фахівців 0 880 75 01 34 або sales@softico.ua