By Jeff Huckaby, Retail and Consumer Goods Global Market Segment Director

Переклад та адаптація матеріалу – компанія SOFTICO
Копіювання та/або використання контенту для подальшого розповсюдження
допускається лише за згодою компанії SOFTICO

Співробітники ритейлу завжди працювали в умовах невідкладності та уважності до деталей. 2020 рік навчив їх тому, що манервність, адаптивність, вдумливість і різні розширення цифрових можливостей зобов’язані стати частиною основної структури ритейлу, щоб підвищити свою стійкість до зовнішніх впливів.

За даними McKinsey&Company, завдяки COVID-19 компанії прискорили цифровізацію на 7 років вперед, оскільки більшість співробітників були змушені працювати дистанційно, а онлайн доставка стала необхідністю для клієнтів. При цьому для захисту безпеки знадобилися інноваційні рішення як для співробітників, так і клієнтів. Не дивно, що цифрова комерція вибухнула різким збільшенням попиту здійснювати покупки через Інтернет і бажанням обмежити особисте спілкування.

Найважливіше значення має організація клієнтського шляху по всіх точках його дотику. Воронка продажів тепер є нескінченним циклом. Гарантія того, що цикл не буде розірваний, дозволяє зрозуміти поведінку споживачів, їхні системи переконань, їхню безпеку, потреби в продукції і доступність, а також підвищити лояльність.

У межах цих концепцій у цій статті представлені ідеї, натхнення і приклади дашбордів для роздрібної торгівлі, які допоможуть організації досягти успіху як у 2021 році так і в наступні періоди. Будуть розглянуті найактуальніші теми та 10 кращих дашбордів для ритейлу.

Партнер: Atheon Analytics

Порожні полиці магазинів стали звичайним явищем із березня 2020 року, створюючи проблеми для магазинів і їхніх клієнтів. Залежно від попиту і пропозиції, роздрібні продавці не завжди можуть підтримувати повністю заповнені полиці.

Ці дашборди об’єднують складські запаси і наявність товару на полицях, щоб FMCG (галузь споживчих товарів) могла вжити заходів для виключення ситуацій із “out-of-stocks” на складах. Важко передбачити, які товари стануть наступним популярним товаром, але покращення гарантії наявності або збереження зв’язків із цими даними протягом всього ланцюжка поставок може допомогти полегшити життя роздрібним продавцям і покупцям.

Цей візуальний аналіз від Atheon Analytics допомагає роздрібним продавцям і їхнім постачальникам легко побачити, де перебувають товарно-матеріальні запаси. Укомплектовані вони надмірно або недостатньо в магазині. Аналітика компанії Atheon SKUtrak об’єднує цю важливу інформацію в одне ціле, щоб ефективно працювати в одній операційній зоні і діяти в унісон. Як постачальник, користувач може додатково перевірити наявність товару на складах, щоб розуміти, як повинні бути розподілені запаси і забезпечити наявність товару на певних складах. Об’єднуючи роздрібних продавців, постачальників і виробників, ці дані, які обробляються в режимі реального часу здатні швидко реагувати на постійно мінливі запити клієнтів.

Інформація на правій стороні дашборду візуалізує наявність поточного попиту порівняно з рівнем запасів, тому керівники магазинів або компаній точно знають, коли наближається критично низький рівень запасів. Вони можуть моментально реагувати, уникаючи невдоволення клієнтів і їхнього подальшого рішення робити покупки у конкурентів.

Партнер: CoEnterprise

Багатьом співробітникам ритейлу складно отримати 360-градусний огляд свого ланцюжка поставок і рівнів своїх запасів. Така картина різко посилилася у зв’язку з пандемією, також спливає під час свят, маркетингових промо-акції, і в інших випадках. Ритейлери повинні відслідковувати, які продукти користуються високим попитом і чи існує пропозиція, що відповідає попиту. В іншому випадку їм доведеться переглядати всю послідовність ланцюжка поставок і вживати надалі відповідних заходів.

Відстежуйте товари з високим попитом по магазинах і складах, використовуючи дашборди Supply Chain Analysis. Вивчайте, коли повинна відвантажуватися наступна партія, тенденції зростання запасів із плином часу, а також відстежуйте своєчасні постачання та зростання запасів за ключовими показниками ефективності (KPI). Починаючи з ключових показників ефективності (KPI), швидко взаємодійте і розбивайте їх на окремі товарні лінійки, щоб зрозуміти, чи зможете ви йти в ногу з попитом або ви можете виявитися не в змозі впоратися з поставленим завданням.

Партнер: Keyrus

Оскільки часто ланцюжок постачань порушений, виникають фінансові наслідки, які сильно впливають на ухвалення рішення дистриб’ютором. А коли дистриб’ютор не може задовольнити попит, важливо, щоб він знав, як заповнити розрив за допомогою інших постачальників, з урахуванням всіх фінансових наслідків і будь-яких подальших коригувань.

Цей дашборд допомагає команді знижувати витрати за рахунок підвищення ефективності роботи з постачальниками. Він показує тенденції замовлення, які допомагають прогнозувати попит і вплив цього прогнозу на зміну ланцюжка постачань. Використовуючи повзунки, аналітики можуть швидко регулювати співвідношення між постачальниками 1-го, 2-го і 3-го рівнів, що забезпечує миттєву видимість фінансового ефекту від використання чогось нового. Так само можна забезпечити наявність достатнього безпечного запасу для задоволення зміни попиту, не вдаючись до використання додавання зайвих запасів. Графік Sankey в центрі дашборду також є відмінним візуальним засобом для перегляду розподілу товарів і зіставлення їх від різних постачальників до реальних продуктів.

Партнер: Keyrus

Для співробітників ритейлу, що прагнуть збільшити продажі з лояльними покупцями, важливо розуміти, яка саме існує торгова активність по каналах збуту і розташування щодо їхніх клієнтів, а також необхідно враховувати тенденції з плином часу, щоб інформувати про маркетингові рішення, таких як: оптимізація цін і маркетингові промо акції.

Співробітники ритейлу також повинні більш уважно стежити за впливом минулих рекламних акцій на маржу прибутку клієнтів, тому що чуйний контроль маржі при повторному відкритті роздрібної торгівлі вплине на рішення в дисконтуванні, які також впливають на виручку і маржу.

Нещодавно Salesforce представила свій продукт Loyalty Management, який дає компаніям 360-градусний погляд на всі складові, спрямовані на підвищення задоволеності клієнтів і створення програм лояльності, які приносять дохід.

Партнер:  Decisive Data

Споживачі отримують величезну вигоду від ринку, де кілька продавців продають один і той же товар за різними цінами. Це стає все більш актуальним в eCommerce, оскільки все більше споживачів обирають магазини з найкращими пропозиціями. З іншого боку, це створює високу конкуренцію, оскільки продавцям складно ухвалювати рішення про ціни і терміни і про те, коли саме запропонувати покупцям знижку.

У цій ситуації вкрай важливо фіксувати і відслідковувати конкурентні ціни. Цей дашборд допомагає тим, що пропонує цінну інформацію про ринок, оскільки в ньому продавці оцінюють свої товари з погляду отримання конкурентних переваг. Для багатьох інтернет-магазинів, які обіцяють “гарантію низької ціни”, підтримка цінового паритету з конкурентами є невід’ємною частиною їхньої бізнес-моделі і успіху.

З лівого боку дашборду фільтри організовані в один стовпець. При його виборі, праворуч з’являються дві основні візуалізації, які динамічно змінюються. Верхня візуалізація показує процентну різницю категорій для конкретних конкурентів і користувач може легко побачити, які категорії товарів коштують надто дорого або занадто дешево. Також можна подивитися загальне процентне відхилення для цієї категорії товарів порівняно з усіма конкурентами.

Більш детальне уявлення конкретних продуктів у межах кожної категорії дозволяє ще ефективніше використовувати дані. Нижня права візуалізація деталізує продукти для всіх категорій. Коли користувачі вибирають категорію зверху, нижній список фільтрує і показує відповідні продукти і їхню цінову різницю. Потім користувачі можуть ідентифікувати конкретні продукти, які сприяють значним розбіжностям у категоріях. Лаконічні і гнучкі візуальні інструменти з ціноутворення дозволяють швидко отримати уявлення про конкурентні переваги.

Daniel Stasin, solution engineer, Retail and Consumer Goods, Tableau Software

Дашборд Pricing Performance виокремлює категорії, які незадовільно працюють як із погляду виручки для топової лінії продуктів, так і з погляду маржинальності продукції. Він виокремлює окремі позиції або SKU, які потрапляють у певний діапазон рентабельності, і динамічно моделює приріст продажів, пов’язаний із коригуванням цін. Дашборд має динамічну взаємодію з користувачами, що дозволяє змінювати ціни настільки специфічно та ефективно, наскільки це можливо, особливо якщо співробітник ритейлу використовує локальне ціноутворення.

Партнер: CoEnterprise

Гіперлокальна інформація вкрай важлива для відстеження та підтримання безпечної роботи магазинів. Тримаючи руку на пульсі бізнес отримує певні стратегічні переваги, які мають підтримку безпеки покупців і співробітників, запобігання збоїв у роботі і максимізації прибутковості бізнесу.

Партнер: Lovelytics

У зв’язку з локдаунами і необхідністю віддаленої роботи, це призвело до скорочення кількості поїздок на роботу і назад, а багато роздрібних компаній зазначили про значні зміни в потоці покупців. Ось чому для співробітників ритейлу вкрай важливий свіжий, постійний аналіз даних про місцезнаходження покупців і своїх конкурентів, щоб мати можливість дізнаватися про зміну їхньої динаміки на ринку і складі покупців.

Партнер компанії Tableau, Lovelytics, створив дашборд “Місцезнаходження клієнта і вибір місця дислокації”, який працює на базі глобального постачальника Foursquare. Він аналізує потік гео-даних Foursquare Visits за допомогою геопросторового аналізу, пропонує можливість додати власну демографічну інформацію про клієнтів і дані про трафік, а також дозволяє компаніям точно визначити оптимальне місце відкриття нової точки або використання існуючого місця розташування, використовуючи при цьому маркетинг і таргетування клієнтів.

За допомогою просторового аналізу TUsing можна швидко оцінити кількість відвідувачів, кількість пішоходів, а також те, як змінюється потік клієнтів. Ця інформація може бути легко об’єднана з даними про продажі і про лояльність у режимі реального часу і дозволяє ресторанам, у цьому прикладі, використовувати Salesforce Einstein для створення аналізу відтоку клієнтів, прогнозування клієнтів, яких вони можуть втратити, а також знати, коли активувати нову кампанію з утримання клієнтів у межах Salesforce Marketing Cloud.

Наведений нижче вид розташування, що аналізує понад мільйон відвідувань ресторанних мереж у Денвері, пропонує можливість фільтрації за місцем розташування магазину, дня і години. Він також може бути налаштований і для ритейлу для “відтворення” того, як місцева діяльність впливає на магазини.

Zak Geis, Tableau Community

Цей дашборд візуалізує дані про різноманітність людських ресурсів. Він був створений для того, щоб дати аудиторії простий огляд показників різноманітності людських ресурсів залежно від місця розташування і даних про прийом на роботу, а також оброблених показників щодо статі і раси. Вибір будь-якої з точок даних на сторінці призводить до того, що інші графіки фільтруються відповідно до вибору. Якщо користувачеві необхідно побачити основний список людей, які відповідають критеріям відбору, він може просто натиснути кнопку “Показати список співробітників”.

Партнер: Lovelytics

У зв’язку зі збільшенням кількості покупок в Інтернеті, у сезон свят 2020 року дохід ритейлу виріс на 50 відсотків. Це наголошує на необхідності регулярно відстежувати активність клієнтів онлайн і їхній шлях інтернет-покупок. Якщо організація використовує eCommerce-платформи, то можна швидко аналізувати дані з платформ eCommerce, наприклад, Salesforce Commerce Cloud в Tableau. Розуміючи звички покупців, роздрібні продавці можуть об’єднати операції з мерчандайзингу, маркетингу та виконання замовлень. Також це дозволяє мати можливість передбачати майбутні покупки, вибір стилю, розміру і кольору, а також гарантувати постійну наявність необхідного товару для онлайн-замовлень клієнтів.

Lovelytics створила дашборд користувацького шляху для eCommerce, щоб швидко бачити KPI, додала можливість взаємодіяти і дізнаватися, де здійснюється ключова діяльність клієнта і які продукти користуються популярністю. Це призвело до того, що топ-менеджери такого ритейлу як Untuckit, вимірюють ефективність своєї роботи, використовуючи ці дані для розробки нових стратегій.

Переваги аналізу товарно-матеріальних запасів, поведінки покупців та різноманітт у розбрібній торгівлі

Демонстрація наявності товарно-матеріальних запасів і забезпечення узгодженості дій роздрібних продавців, постачальників і складів дозволяє визначити потрібну кількість товарно-матеріальних запасів у потрібних магазинах відповідно до побажань покупців, їхніх переваг і трафіку.

У міру того, як ми повертаємося до якоїсь нормалізації життя в різних регіонах із роздрібними продавцями, дані і аналітика, зокрема, ці 10 кращих дашбордів, можуть дати критичне уявлення, підвищити ясність і виділити нові можливості, щоб роздрібні продавці могли залишатися актуальними і цінними для покупців.

Про Tableau

Tableau допомагає людям бачити і розуміти свої дані щодо роздрібних продажів незалежно від їхнього обсягу та кількості систем, в яких вони зберігаються. Швидко підключайтеся, аналізуйте і діліться інформацією, щоб побачити приховані можливості, які впливають на кожний продаж і всю вашу організацію. Завдяки зручній взаємодії з ПК, планшетом і смартфоном ставте і відповідайте на складні робочі питання за допомогою дашбордів, які можна створювати без навичок програмування.

Хочете впровадити такі ж дашборди у своїй компанії?

Звертайтеся до нас data@softico.ua

Спробувати тріальну версію