By Jeff Huckaby, Retail and Consumer Goods Global Market Segment Director

Переклад та адаптація матеріалу – компанія SOFTICO
Копіювання і / або використання контенту для подальшого поширення
допускається виключно за згодою компанії SOFTICO

Не секрет, що бізнес-аналітика має великий вплив на сферу споживчих товарів та роздрібної торгівлі. Ритейлери використовують аналітику, щоб масштабувати і розвивати конкурентні переваги, саме тому візуалізація даних та інтерактивні інформаційні дашборди мають велику цінність для їх бізнесу.

Представляємо Вам 10 кращих дашбордів, які ритейлери використовують для роботи з даними.

Наявність потрібного товару, з необхідною кількістю запасів, в правильних магазинах – одна з найбільших проблем, з якими стикаються ритейлери сьогодні. Якщо клієнт не може купити бажаний продукт, через те, що його немає в наявності (OOS), це оцінюється як «Втрачений продаж». Покупці, як правило, роблять всі необхідні покупки в одному магазині, тому в додаток до втраченого продажу від відсутності товару, ритейлер ризикує втратити всю корзину покупця, а також все майбутнє кошика.

Сектор продуктів харчування і супермаркетів має в середньому близько 95% наявності товарів, в результаті чого 5% товарів на точках продажу беруться. В одній тільки Великобританії сума втраченого продажу становить майже 10 мільярдів фунтів стерлінгів.

Ритейлери, як правило, вимірюють та аналізують доступність товарів у відсотках, але це не зовсім точно відображає всю картину, яка краще визначатися доступністю точок продажу (кількість магазинів помножених на кількість продуктів).

Цей дашборд, використовуваний провідним ритейлером продуктових магазинів, призначений для вирішення цієї проблеми шляхом аналізу наявності продуктів за категоріями, постачальниками, днями і регіонами, де розташовані магазини. Використовуючи дашборд також можна налаштовувати цільовий трекер (Availability Target) для відстеження наявності товарів та прийняття рішень про збільшення запасів для задоволення попиту на необхідному відсотку.

Дашборд демонструє, що цільовий показник для цієї категорії продукту становить 96%, а поточний наявність товарів становить 94,3%. Це означає, що тисяча чотириста двадцять дві точки продажу (Продукти x Магазини) необхідно скорегувати, щоб підвищити відсоток наявності товарів з 94,3% до 96%. Використання візуалізації даних і дашборди дозволяють швидше виявити, що приблизно половина цього розриву доводиться на 2 категорії, 4 постачальника або 2 регіони. Крім того, колірна палітра привертає увагу користувача до найактуальніших проблем, що потребують вирішення.

Якщо ви почнете з вибору двох гірших за доступністю категорій продуктів у Верхній діаграмі (1), то панель моніторингу відфільтрує інші візуалізації, щоб показати дані тільки для цих двох категорій.

Ви побачите, що Графік розподілу (2) показує найгірші продукти по постачальниках, і відображає розподіл по конкретних найменуваннях. Крім того, візуалізація Магазини по регіонах (4) відображає, якому регіону потрібно більше товарів. Натисніть тут, щоб спробувати виконати аналітику самостійно!

Взаємодіючи з певними продуктами і вибираючи мітки червоного кольору (1), ви можете побачити доступність цих продуктів за останні сім днів (2) а також отримати відомості про продукт з низькою доступністю (3). Про це можна повідомити відповідним відділам, використовуючи Tableau Server для спільної роботи, або ж ці продукти можна експортувати в .csv і відправити у вигляді файлу.

Більше половини всього продажу продуктів харчування здійснюється в рамках рекламних акцій, тому їх розробка і просування є критично важливим завданням як для ритейлерів, так і для їх постачальників. Оскільки рекламний аналіз проводиться в три етапи – до акції, в період проведення акції та після її завершення – ритейлерам важливо мати можливість візуалізувати дані про продаж на кожному з цих етапів.

Навіть якщо ритейлер проводить одночасно сотні рекламних акцій, кожен співробітник або менеджер по роботі з клієнтами буде взаємодіяти тільки з тими товарами, які знаходяться в зоні його відповідальності. У цих випадках рекомендується надавати співробітникам дашборди рекламних акцій в режимі реального часу, до якого кожен з них зможе отримати доступ і використовувати його в своїх цілях. Це дозволяє багатьом менеджерам по роботі з клієнтами або іншим співробітникам дізнатися більше інформації про свої рекламні акції, а також вчасно виявляти проблеми.

Цей дашборд дозволяє ритейлерам зрозуміти, що відбувається перед рекламною акцією, під час рекламної акції і буде візуалізувати потенційні проблеми із запасами і доступністю товарів на ранніх етапах рекламної кампанії.

Ось короткий огляд роботи цього дашборду:

Спочатку користувач вибирає період часу проведення певної акції та період порівняння (які можуть бути різної довжини) в правому верхньому вікні (1). Оскільки іноді буває важко знайти «чистий» (без акцій) період для використання в якості основи для порівняння, користувач може вручну вибрати будь-який період. Після того, як дати обрані, дашборд відображає, чи був базовий період «чистим» (без акцій), показуючи середню ціну продажу (2).

Хочете спробувати? Натисніть на зображення.

Крім того, для вибору продуктів для просування (1), користувачі можуть використовувати вкладку «Рівні продуктів» з меню, що випадає. Вони можуть переглядати кількість товару (як в магазині, так і на складі) як до початку акції, так і під час акції (2).

Користувачі можуть в режимі реального часу побачити, як ці рекламні акції вплинули на рівень товарних запасів (3).

Цей дашборд показує продукти, які постраждали від канібалізації, і, в даному випадку, демонструє, що просування прального порошку вагою 1 кг, зробило негативний вплив на показники продажу прального порошку вагою 1,5 кг (1).

Втрачений продаж, виділений червоним кольором, добре помітний та може використовуватися для виявлення росту втраченого продажу (2). Короткий опис показує досягнуте зростання (аналіз після просування), а також показує зростання, включаючи упущений продаж (3).

Це дуже корисно для попереднього рекламного просування, так як дозволяє в майбутньому планувати акції з урахуванням можливого негативного результату.

Збитки по товарах – це коли продукти викидаються або знижуються в ціні після закінчення терміну придатності. Ритейлеру це коштує чималих грошей, і будь-яка оптимізація збитків безпосередньо впливає на прибутковість.

Виявлення збитків та причина їх виникнення є великою проблемою для роздрібної торгівлі. Історично аналіз збитків оцінювався в процентах від продажу. Хоча це і корисна міра, вона не відображає весь масштаб втрат прибутку.

Цей дашборд аналітики збитків спрямований на вирішення цієї проблеми. На візуалізації відображаються ТОП 20 продуктів по тижневих збитках і порівняння з закладеними витратами в бюджеті на цей період. Користувачі можуть вибирати елементи дашборду, щоб вникнути в деталі для прийняття правильних рішень.

Візуалізація також показує % досягнутої маржі (з урахуванням збитків) і оборот упаковки (кількість упаковок, проданих протягом терміну придатності). Оборот упаковки означає, що якщо продукт з 7-денним терміном придатності придбаний в упаковках по 12 штук (мінімальний обсяг закупівлі для магазину), і він досягає середнього щотижневого продажу в 8 одиниць, то 4 одиниці викидаються щотижня. Якщо продукт можна продавати в упаковках по 4 або 8 одиниць, то відходи можна скоротити (в залежності від швидкості реалізації в різних магазинах).

Покрокове керівництво по використанню цього дашборду:

Користувачі можуть почати з вибору певного продукту з двадцятки найбільш збиткових продуктів щодо збитків, закладених в бюджет (помаранчевий маркер з лівого боку).

Потім візуалізація оновлюється і відображаються показники ефективності обраного продукту за групами магазинів (1). Очевидно, що проблема виникає в магазинах SCO, які не досягають показника чистого продажу в 1 одиницю (остання колонка на візуалізації).

Нижня візуалізація оновлюється і показує ефективність продажу по тижнях з продажем за повною ціною (зелений маркер), продаж за зниженою ціною (помаранчевий маркер) і збитки (червоний маркер) (2). Обраний (високоякісний) продукт має тенденцію періодичного збільшення розміру збитків через його поширення у всіх магазинах під час акції (тонка сіра лінія).

Рішення просте: не збільшувати поставки в магазини Low Affluence під час акції!

Натисніть на зображення, щоб спробувати використовувати цей звіт самостійно.

Ресторани також можуть використовувати цей тип візуальної аналітики для управління збитками.

Наприклад, якщо ви клацнете по продукту «Southern Fried Chicken and Curley Fries», ви побачите, що при приготуванні їжі залишається дуже мало відходів, тому причина відходів – відсутність продажу.

Насправді, покупці реагують на ціну – якщо ціна занадто висока, то продаж відсутній. Як наслідок – через відсутність продажу виникають великі збитки.

Ресторанний ритейлер може вибрати більш низьку ціну (якщо він може собі це дозволити), знизити витрати (щоб знизити роздрібну ціну, але зберегти маржу) або зменшити кількість одиниць в пачках / ящиках.

Навіть в цифрову еру в сфері продажу цегли і будівельного розчину як і раніше майже 83% це роздрібний продаж, тому робота магазинів має вирішальне значення для досягнення успіху в продажу. Дашборд управління роботою магазину можуть надати головному офісу та менеджерам регіону / магазину докладні відомості ефективності їх роботи та показників продажу.

За допомогою операційних звітів менеджери можуть порівнювати продуктивність магазинів в регіоні за такими показниками, як продаж, річне зростання, трафік, середня вартість транзакції і число одиниць на транзакцію. Можемо також аналізувати унікальні дані на рівні магазину, такі як продаж по буднях або на вихідних, продуктивність певної категорії продуктів, порівнювати ефективність продажу та оцінювати бренди, що найбільш продаються.

Операційний дашборд показує огляд операцій відділення в Далласі для ведучого ритейлера моди. Цей дашборд використовується для перегляду тенденцій продажу, зростання продажу, трафіку клієнтів, коефіцієнтів конверсії клієнтів та середніх розмірів транзакцій. Також можна порівнювати магазини в регіоні для виявлення неефективних точок продажу.

Географічна карта є відмінним типом візуалізації, який допомагає регіональним менеджерам бачити, як їх регіон працює в порівнянні з іншими (1). Сітка даних KPI може дати поточні значення ключових показників по магазинах в регіоні (2). Коефіцієнт конверсії (Conversion Rate) графічно відображає зміну конверсії згодом для всіх трьох магазинів (3).

Ми можемо переглядати щоденний продаж всіх трьох магазинів за обраним містом, що дозволяє порівнювати ефективність продажу за певними днями (в будні, вихідні або свята) (4). Порівняння розподілу продажу по робочих днях та вихідних може гарантувати, що для пікового попиту використовується правильна структура праці (5).

Менеджери повинні приймати правильні рішення з продажу продуктів, які потрібні клієнтам. Для цього мерчендайзерам необхідно швидко аналізувати дані про попит, показники продажу та прибутковості по відділах, підкатегоріях та брендах.

За допомогою звіту за асортиментом товарів менеджери можуть отримати швидкий огляд відносних показників продажу по підкатегоріях, частки приватних марок і національних брендів, а також категорій, які можуть становити до 80% продажу. За допомогою цього звіту ви можете краще виявити елементи, що призводять до більш високої конверсії, такі як тип продукту, колір, форма і стиль упаковки.

Один звіт асортименту товару допомагає менеджерам робити все вищеперелічене.

На верхньому лівому квадраті менеджери можуть використовувати діаграму розсіювання (scatterplot) для оцінки підкатегорій з продажу та показниках рентабельності, щоб забезпечити ефективну пропозицію товарів в магазині або в Інтернеті (1).

Продавці можуть чітко побачити відхилення від інших товарів та обсяги продажу по кожному з них, що можуть зажадати перегляду закупівель або зміщення акценту продажу на інші товари. Можна порівняти приватні бренди і національні бренди (2). Також ми можемо побачити тенденції сезонності (3) або визначити і зосередитися на кращих продуктах, які приносять найбільший прибуток (4).

Ці візуалізації показують комбінацію асортименту (6), стиль виконання (7), колір (8) і розміри (9), – інформація, яку менеджери можуть використовувати в режимі реального часу для прийняття рішень.

Будучи частиною сучасного цифрового ринку компанії повинні знати те, як часто товари видаляються з кошиків. Дашборд аналізу кошика покупок в Інтернеті може допомогти ритейлерам відповісти на такі питання, як: «Чи впливають певні джерела трафіку на кількість вилучень?», «Які маркетингові кампанії зменшують або збільшують кількість вилучень товарів з кошиків?», «Чи дійсно певні сегменти клієнтів видаляють більше товарів зі свого кошика? » або «Чи сприяють різні варіанти доставки більш високому завантаженню кошика?».

Ця онлайн-аналітика показує, як часто покупці видаляють товари зі свого кошика.

Візуалізація демонструє використання розширеної аналітики, де можна побачити середні показники видалення товарів з кошика покупок в поєднанні з погодинними показниками. Аналізуючи цей графік можна зосередитися на видалення, які відображені в червоній (верхній) частині графіка для розуміння причин видалення товарів з кошика (1).

Переглядаючи продукти, користувачі BI-звіту побачать, що Bluetooth-гарнітура Plantronics M25 відрізняється високим показником видалення з кошика покупок (1) і низьким рівнем продажу (2). Візуалізація показує, що існує тенденція до збільшення числа вилучень, починаючи приблизно з 10 лютого о 13:00.

Цей дашборд допомагає виявити потенційні проблеми і може сприяти проведенню ефективного аналізу цін і розробки інших стратегій, якщо конкуренти знизили ціну на той же продукт.

Або, може бути, складські запаси недостатні, і товар буде доставлятися постачальником безпосередньо, збільшуючи термін доставки (3). Клієнти можуть вирішити, що доставка товару займе дуже багато часу, і вони виберуть інші альтернативні товари.

Для більшості компаній, що виробляють товари широкого споживання, сприйняття бренду має вирішальне значення для успіху їх бізнесу.

Керівники цих компаній мають потребу в розумінні того, як споживачі сприймають бренд компанії, для точної оцінки собівартості та ціни товару з урахуванням бренду.

Цей дашборд здоров’я бpeнду (Brand Healh Dashboard) демонструє переваги в порівнянні з ціновим ефектом (зміною ціни) за рахунок глибокого вивчення на рівні під-бренду (1). Поєднуючи це з прибутковістю і ціновою гнучкістю бренду (2), керівники можуть прийняти рішення про виділення додаткового маркетингового бюджету, щоб отримати лідерство в категорії для цих брендів та підвищити сприйняття брендів і підвищити доходи. Підсумкова інформація про продаж містить загальну кількість точок продажу та розподілу брендів за цими точкам (3).

Те, як клієнти пересуваються по магазину і де вони проводять більше часу – це важлива інформація, яку необхідно знати для покращення обслуговування клієнтів, пов’язаного з розміщенням товарів, асортиментом товару і маркетингом. Ритейлери, які покладаються лише на дані по транзакціях, не отримують всієї картини пересування клієнта і його сприйняття. Дані датчиків IoT можуть допомогти ритейлерам створити дашборди переміщення клієнтів, які допоможуть відслідковувати рух клієнтів по всіх магазинах.

Цей дашборд показує схему пересування відвідувачів в будівельному магазині на основі дати, місця і часу, проведеного в кожному відділі.

Тут ми можемо бачити, відділи магазину, які відвідуються частіше (світліший колір) і більший розмір кола (більш тривалий час перебування покупця в цих відділах).

Цей дашборд надано компанією MiNODES, клієнтом Tableau.

Перевага клієнтами невеликих термінів доставки в поєднанні із збільшеною геополітичною напруженістю мало великий тиск на організацію ланцюжків поставок в компаніях.

Менеджерам з постачання необхідні нові способи візуалізації всієї цієї системи. На цьому дашборді показані основні чинники, що визначають обсяги та ризики. Цей аналіз допомагає керівникам інтегрувати глобальні замовлення клієнтів, глобальні джерела даних і геополітичні дані про ризики для забезпечення цілісності всього ланцюжка поставок в компанії.

На карті розташованій зверху керівники можуть визначати виробничі потужності по країнах (1) і задіяти невикористовувані потужності (2). Вони також можуть переміщувати виробництво в країни з меншим геополітичним ризиком (3). У цьому прикладі керівник може перенести частину виробництва з В’єтнаму в Китай, де відсоток ризику менший, оскільки в Китаї також є надлишкові виробничі потужності.

Щоб використовувати дашборд натисніть на зображення.

Витрати в ланцюжку поставок можуть нанести шкоду рентабельності продукції, якщо її не відслідковувати і не вимірювати. Збереження або підвищення прибутковості є більш важливим в сучасній роздрібній торгівлі через масштабні інвестиції в технології аналітики ланцюжка поставок.

Ритейлери можуть використовувати дашборд аналітики витрат на поставку, щоб виміряти зниження витрат, пов’язане з продуктом, логістикою, вхідними та вихідними витратами, митом та складськими витратами.

На цьому дашборді користувачі можуть відстежувати собівартість товару по країнах (1), що дозволяє їм краще керувати закупівлями і робити замовлення по більш ефективних і менш витратних підприємствах (2). Продавці та керівники ланцюжка поставок можуть спільно вивчати витрати по закупівлях продуктів і зменшувати або змінювати асортимент залежно від цих витрат (3).

Щоб використовувати дашборд самостійно, натисніть на зображення.

Висновок

Провідні ритейлери використовують сотні різних видів візуалізації даних, але щоб побачити й зрозуміти ключові ідеї з головних напрямків – їм достатньо всього 10. Для того, щоб створювати бізнес-аналітику швидше, ніж їх конкуренти, вони об’єднали і використовували дані з декількох джерел. Компанія Tableau працює з партнерами зі сфери роздрібної торгівлі та клієнтами у всьому світі, щоб створювати найбільш потужні і ефективні на сьогоднішній день візуалізації. Фактично, 73% з 100 найбільших ритейлерів National Retail Federation (NRF) використовують Tableau для масштабування та покращення своєї аналітики.

Ми сподіваємося, що ці дашборди надихнуть користувачів на досягнення ще більших успіхів в бізнесі за допомогою інтерактивної візуальної аналітики.

Про Tableau

Tableau допомагає людям бачити і розуміти свої дані по роздрібних продажах незалежно від їх обсягу та кількості систем, в яких вони зберігаються. Швидко підключайтеся, аналізуйте та діліться інформацією, щоб побачити приховані можливості, які впливають на кожен продаж і всю вашу організацію. Завдяки зручній взаємодії з ПК, планшетом і смартфоном задавайте і відповідайте на складні робочі питання за допомогою дашборду, які можна створювати без навичок програмування.

Хочете впровадити такі ж дашборди в своїй компанії?

Звертайтеся до нас data@softico.ua

Спробувати тріальну версію