Шахраї, які пропонують послуги “техпідтримки”, часто вибирають людей похилого віку і використовують їх страх, посилаючись на те, що їхні пристрої (комп’ютери, мобільні телефони або навіть побутова техніка) потребують термінового ремонту. Технічні проблеми завжди вигадані, і шахраї часто видають себе за представників відомих технологічних компаній, таких як Apple та Microsoft.

Вони використовують технічну термінологію, щоб переконати людину, що проблеми реальні, після чого встановлюють програмне забезпечення для віддаленого доступу, далі завантажують на пристрій жертви ПЗ, які дозволять їм отримати доступ до інформації або направити користувача на фішингові сайти для крадіжки номерів кредитних карток або інших конфіденційних даних.

Ознаки шахрайства з фальшивою техпідтримкою:

  • Ви отримуєте небажаний телефонний дзвінок або електронний лист від людини, яка стверджує, що вона працює у відомій компанії, наприклад Microsoft або Apple. Ці компанії не зв’язуються з клієнтами, якщо клієнт не ініціює комунікацію.
  • На комп’ютері, телефоні або планшеті з’являється спливаюче вікно або синій екран із попередженням про те, що ваш пристрій заражений вірусом або іншою шкідливою програмою.
  • Оповіщення закликає негайно зателефонувати на безкоштовний номер або перейти за посиланням, щоб отримати технічну допомогу або програмне забезпечення для забезпечення безпеки.
  • Повідомлення містить граматичні помилки чи неправильно написані слова.
  • Вас просять сплатити технічну підтримку або інші послуги за допомогою платіжної картки, картки поповнення рахунку або банківського переказу. FTC стверджує, що жодна легальна компанія не просить сплатити за послуги таким чином.

Щоб захистити свої дані, гроші та конфіденційність, дотримуйтесь правил кібергігієни:

  • Кидайте слухавку за будь-яких небажаних дзвінків від осіб, які стверджують, що надають технічну підтримку для ваших пристроїв.
  • Використовуйте рішення безпеки, яке захищає від шкідливих програм і блокує доступ до шкідливих спливаючих вікон.
  • Ніколи не дзвоніть за номерами і не взаємодійте з вікнами, що спливають, в яких згадуються попередження про віруси або про те, що ваша система скомпрометована.
  • Скептично ставтеся до всіх небажаних електронних листів, повідомлень та телефонних дзвінків із проханням встановити програмне забезпечення для віддаленого доступу, щоб усунути технічні проблеми на ваших пристроях.
  • Не використовуйте ідентифікатор дзвінка або адресу електронної пошти для визначення обґрунтованості запиту, оскільки кіберзлочинці можуть легко підробити адреси електронної пошти та номери телефонів.
  • Ніколи не повідомляйте свою фінансову інформацію, включаючи номер кредитної картки або іншу конфіденційну інформацію по телефону, електронною поштою або текстовим повідомленням.
  • З обережністю ставтеся до таких способів оплати, як криптоперекази, банківські перекази та купівля подарункових карток.
  • Постійно оновлюйте операційну систему та пристрої.
  • Повідомляйте про будь-які підозрілі дії та запити до FTC та поліції.

Щоб захистити свої дані та убезпечити фінансову інформацію, обов’язково використовуйте рішення Bitdefender.

Джерело: Bitdefender

З питань придбання продуктів Bitdefender звертайтесь до наших фахівців +380 (44) 383 4410 або sales@softico.ua.